Page 63 - index Bapaeva
P. 63

3.3 Ж. Пиаженің интеллекті дамуының операционалды
тұжырымдамасы

    Жоспары:
    1. Дамудың қозғаушы күштері
    2. Интеллекті дамуының негізгі кезеңдері

    1. Дамудың қозғаушы күштері

    1) Ж. Пиаженің операционалды тұжырымдамасы баланың
интеллектілі дамуының біртұтас көрінісін береді. Ол интелекті
дамуының негізгі төрт себепшілерін көрсетеді (7-сызба).

    9-сызба. Интелекті дамуының негізгі себепшілері

                             ЖО ҒАРЫ
                        ПСИХИКАЛЫҚ

                       ҚЫЗМЕТТЕРДІҢ
                              ДАМУЫ

         Психикалық                       Мәндердің дамуы
       қызметтердің                           Жалпылау
 интериоризациялануы
      Белгінің сыртқы                       құрылымының
жоспардан ішкіге көшу                         өзгерісінен
                                                құралады
              үрдісі
                          СИНКРЕТТЕР           ҰҒЫМДАР          КЕШЕНДЕР
                             кездейсоқ           маңызды    объективті деректі,
                             объективті         объективті  біра қ мағынасыз
                                                            белгілер бойынша
                       белгілері бойынша  белгілер бойынша
                              жалпылау          жалпылау          жалпылау

    Баланың интеллектісінің әлеуметтік тәжірибені игеруге
мүмкіндігі жеткен шақта әлеуметтену басталады.

    Тепе-теңдікке деген ұмтылыс – қызмет етудің және дамудың
басты қағидасы әрі негізгі реттеушісі болып табылады.

    Интеллект бейімді формаға ие болып, ағза мен сыртқы орта-
ны теңдестіру қызметін атқарады. Интеллектінің негізігі қызметі
– ағза мен сыртқы ортаның арасындағы қатынастарын құрылым
қалыптастыруда. Қабылдау, ес, қиял, ойлау да бейімделу мен тепе-

                                     63

⇐ МАЗМҰНЫ
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68