Page 121 - indexf
P. 121

бой) осьтік жүктеменің бере алмау мүмкінсіздігі және ұңғымалы геотехникалық
зерттеулер кешенін жүргізу мүмкінсіздігі сияқты кемшіліктері бар.

6.3-сурет. Теңіздегі бұрғылау кемесі

     Тереңдігі 30-300 м болатын акваторияларда жұмыс жүргізетін бұрғылау
кемелеріне Финляндияда құрастырылған «Бавени» және «Бакерит» жатады. Олар
80 м теңіз тереңдігінде жұмыс жүргізуге арналған ұстаудың якорлық жүйесімен
және 820 метрден жоғары тереңдікте жұмыс жасауға арналған динамикалық по-
зициялану жүйесімен қамтылған. Соңғы жүйе өз бойына электрлі-дизель ток
тізбектті, винттік колонкаларды және екі басқаралатын мұрындық қондырғыны
жанайды.

     Әрбір кеменің технологиялық комплексі бұрғылау қондырғысының және
ұңғымада геотехникалық зерттеулер жүргізу жүйесінен, түптік пенетрациондық
қондырғыдан тұрады. Бұл кемелерде бұрғылау кондукторы қарастырылмаған.

     Барлау ұңғымаларында бұрғылауда әдетте катамарандар қолданылады.
Бір корпусты кемелермен салыстырғанда олардың бірнеше басымдылығы бар.
Жоғары тұрақтылық (борттық шайқалыстың амплитудасы бір корпусты кеме
қарағанда 2-3 есе кіші), бұл теңіздегі ірі толқын кезінде тұрақты жағдайда
болуға мүмкіндік береді. Палубадағы жұмыс орны 20-30% болатын 1 корпусты
кемені жасау, катамаран кемеге қарағанда қымбатырақ.

     «Ридинг энд Бэтэс» американдық фирма тоғыз балкалы фермалармен
қосылған екі баржадан тұратын «Катамаран» бұрғылау кемесін құрды (2.14-су-
рет). Кеменің ұзындығы 79,25 м, ені 38,1 м. Теңіздің кез келген тереңдігінде
және тереңдігі 6000 м-ге дейін ұңғыны бұрғылауға болады. Кемеде биіктігі
43,25 м, жүк көтергіштік күші 4500 кН бұрғылау мұнарасы; ротор; екі дизель-

         121

МАЗМ¦НЫ
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126