Page 126 - indexf
P. 126

«Геолог-1» және «Геолог Приморья» катамаран палубасында дауыл не-
месе жөндеу жұмыстары кезінде ұңғымадан иегендеу құбырларын бермей-ақ
қалдықтарды сақтауға арналған М-тәрізді қималар бар.

     Өздігінен жүрмейтін жүзгіш бұрғылау қондырғыларды бұрғылауға
арналмаған өздігіне жүрмейтін кемелерді (баржалар, пламкоуттар, шаландтар),
ағаш және бұрғылауға арнайылап жасалған металл контондарды, катамарандар-
ды және тримарандарды негізгі есебінде қолдана отырып жасайды.

     Өздігінен жүрмейтін кемелердің ішінде көбінесе баржалар қолданылады.
Дегенмен теңізде бұрғылау жұмыстарын жүргізу үшін баржалардың барлық
түрі қолданыла бермейді. Ең ыңғайлысы түбінде ойылатын люктері бар құрғақ
(бөлшектер) жүк таситын баржалар, осыған байланысты бұрғылау қондырғысын
баржаның ортасында орнатуға болады.

     Жұмысты жүргізер алдында баржаға, оған үлкен орнықтылық беру үшін
балласт тиейді.

     Кейде, бұрғылау үшін көлденең бөренелермен бекітілген біртүрдегі 2 бар-
жаны қолданады. Баржа арасында ұңғы сағасы орналасатын саңылауы бар
катамаран пайда болады. Баржаларды жұптау ауыр бұрғылау құрылғыларын
қолдануға және теңіздің қолайсыз гидродинамикалық жағдайында бұрғылауға
мүмкіндік береді.

     Бұрғылау флоты салдарын құрастыру әлдеқайда оңай. Ауыр салдар суға
терең батады. Бұл оның орнықтылығын жоғарылатады, дегенмен тіпті кішкене
талқының өзінің қондырғыны шайып кету қаупі жоғарылайды. Уақыт өте келе
салдар өз қалқымалылығын жоғалтады және олардың қызмет ету мерзімі салыс-
тырмалы түрде азаяды.

     Металдық бұрғылау понтондары суды ығыстыруы бойынша ауданы 30-40м2
жеңіл және ауданы 60-70м2 ауыр түрлеріне оларды теңіз толқыу 2 болға дейін
болатын жабық акваторияларда қолданады.

         126

МАЗМ¦НЫ
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131