Page 127 - indexf
P. 127

6.5-сурет. Бір корпусты бұрғылау кемесін тұрақты ұстаудың зәкірлі жүйесі

     Ресейде Қиыр Шығыс теңіз қайраңдарын бұрғылауда «Амур» типті ката-
марандары және «Приморья» типті, тримарандарды кең қолданысқа ие. Олар
теңіздің толқындық жағдайы 5 балға дейін болған шамада рұқсат етілетін кеме-
лер болып саналады. Біріншілері өздігінен жүрмейтін кемелер болса, екіншілері
тынық ауа-райында барлау аймағының жақын аралықтарына 4 түйінге дейінгі
жылдамдықпен өздігінен жылжып отырады. Дегенмен оларды да өздігінен
жүрмейтіндерге жатқызады, себебі жұмыс жағдайында көбінесе оларды бук-
сирлеу үшін көмекші кемелер қолданылады. Көрсетілген катамарандар мен
тримарандар СКВ «Дальморгеология» ашық қоғамымен нақты параметрлі
барлау ұңғымаларын соққылап және айналдыра бұрғылау үшін шығарылған.
Техникалық сипаттамасы төмендегідей.

Ұзындығы, м                      Катамаран «Амур»           6.2-кесте
Ені, м                                              Тримаран
Борт биіктігі, м                           13,6    «Приморья»
Шөгуі, м                                    9,0
Су ығыстаруы, м                             1,5        18,60
                                            40         11,80
Зәкірлер саны мен салмағы (кг)              0,8         1,85
                                          4х150
Бұрғылау мұнарасының жүк көтеру                          65
күші (кН)                                  200          0,95
                                                       4х250
Ұңғыма параметрлері, м                      25
су бойынша тереңдігі                        25           300
жыныс бойынша тереңдігі
Шегендеу құбырлар тізбегінің          0,146/0,166        50
максимал тереңдігі                                       50

                                                    0,219/0,243

     «Амур» катамараны – жоғарғы жағында болат құймалы көпір мен
байланыстырлған, сериялық шаян аулайтын батырылатын екі параллельді
корпустары бар жүзбелі бұрғылау қондырғысы (6.7 а-сурет). Құрылғының
энергоқуаттық және қосымша қондырғылары катамаран корпусында
орналасқандықтан, жұмыс аумағын ұлғайтты. Палубада А-тәрізді бұрғылау
мұнарасы, соққылар бұрғылау лебедкасы, вибратор, шегендеу құбырлары,
жұмысшы инструменттер, төрт якорлы лебедка.

     Тримаран «Приморья» болат құймалардан жасалған жазық көпірлермен
байланыстырылған. Үш корпусты сериялық кемелерден тұратын ЖБҚ (6.7
б-сурет) жүру қозғалтқышы және винтті басқарғыш қондырғы ортаңғы корпус-
та, ал дизель-генератор және жуу сорабы 2 параллель жақтаудағы корпустарда
орнатылған. Палубаның карма (үш жағы) бөлігінде қызметкерлердің каютала-

                                 127

МАЗМ¦НЫ
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132