Page 127 - indexf
P. 127
6.5-сурет. Бір корпусты бұрғылау кемесін тұрақты ұстаудың зәкірлі жүйесі
Ресейде Қиыр Шығыс теңіз қайраңдарын бұрғылауда «Амур» типті ката-
марандары және «Приморья» типті, тримарандарды кең қолданысқа ие. Олар
теңіздің толқындық жағдайы 5 балға дейін болған шамада рұқсат етілетін кеме-
лер болып саналады. Біріншілері өздігінен жүрмейтін кемелер болса, екіншілері
тынық ауа-райында барлау аймағының жақын аралықтарына 4 түйінге дейінгі
жылдамдықпен өздігінен жылжып отырады. Дегенмен оларды да өздігінен
жүрмейтіндерге жатқызады, себебі жұмыс жағдайында көбінесе оларды бук-
сирлеу үшін көмекші кемелер қолданылады. Көрсетілген катамарандар мен
тримарандар СКВ «Дальморгеология» ашық қоғамымен нақты параметрлі
барлау ұңғымаларын соққылап және айналдыра бұрғылау үшін шығарылған.
Техникалық сипаттамасы төмендегідей.
Ұзындығы, м Катамаран «Амур» 6.2-кесте
Ені, м Тримаран
Борт биіктігі, м 13,6 «Приморья»
Шөгуі, м 9,0
Су ығыстаруы, м 1,5 18,60
40 11,80
Зәкірлер саны мен салмағы (кг) 0,8 1,85
4х150
Бұрғылау мұнарасының жүк көтеру 65
күші (кН) 200 0,95
4х250
Ұңғыма параметрлері, м 25
су бойынша тереңдігі 25 300
жыныс бойынша тереңдігі
Шегендеу құбырлар тізбегінің 0,146/0,166 50
максимал тереңдігі 50
0,219/0,243
«Амур» катамараны – жоғарғы жағында болат құймалы көпір мен
байланыстырлған, сериялық шаян аулайтын батырылатын екі параллельді
корпустары бар жүзбелі бұрғылау қондырғысы (6.7 а-сурет). Құрылғының
энергоқуаттық және қосымша қондырғылары катамаран корпусында
орналасқандықтан, жұмыс аумағын ұлғайтты. Палубада А-тәрізді бұрғылау
мұнарасы, соққылар бұрғылау лебедкасы, вибратор, шегендеу құбырлары,
жұмысшы инструменттер, төрт якорлы лебедка.
Тримаран «Приморья» болат құймалардан жасалған жазық көпірлермен
байланыстырылған. Үш корпусты сериялық кемелерден тұратын ЖБҚ (6.7
б-сурет) жүру қозғалтқышы және винтті басқарғыш қондырғы ортаңғы корпус-
та, ал дизель-генератор және жуу сорабы 2 параллель жақтаудағы корпустарда
орнатылған. Палубаның карма (үш жағы) бөлігінде қызметкерлердің каютала-
127
МАЗМ¦НЫ