Page 102 - index Bapaeva
P. 102
М. И. Лисина қарым-қатынастың балалалық шақтың туғаннан
жеті жасқа дейінгі жас шамасын қамтитын негізгі төрт түрін
көрсетеді (9-кесте):
9-кесте.
М. И. Лисина бойынша, қарым-қатынастың туғаннан жеті жасқа
дейінгі жас шамасын қамтитын негізгі төрт түрі
№ Кезеңдер Сипаттамалары
1 Жағдаяттық- ересектің мейірімді назарына мұқтаж болу
тұлғалық қажеттілігін қанағаттандырады. Қарым-
2 – 6 ай қатынастың негізгі құралдары-экспрессивті
– мимикалық
2 Жағдаяттық-іскер ересекпен ынтымақтастықты қалау
6 ай – 3 жас қажеттілігін жүзеге асырады. Заттық
іс-әрекетке байланысты. Жетекші мотив
- іскер мотив. Бір жасқа дейінгі қарым-
қатынас құралдары көбінде заттық-
әрекетшіл, бір жастан кейін вербалды
3 Жағдаяттан тыс– ересектің силастығына мұқтаж болу
танымдық қажеттілігі жетекші болып табылады.
3 – 5 жас Танымдық мотивтерді жүзеге асырады.
Вербалды құралдарды қолданады.
4 Жағдаяттан тыс– Өзара түсіністік пен жанашырлық
тұлғалық қажеттілігін жүзеге асырады. Қарым-
5 – 7 жас қатынас мотиві – серіктесімен тұлғааралық
қатынастарды орнату. Қарым-қатынас
құралдары вербалды болып табылады.
Коммуникативті іс-әрекет ретінде қарым-қатынас бала
өмірінің алғашқы айларында-ақ қалыптасады. Қарым-қатынас
қажеттілігі тумысынан берілмейді, өмір барысында қалыптасады.
Баланың араласу қажеттілігінің шығу тегі және ересекпен қарым-
қатынасының алғашқы формасының дамуы – нәрестелік кезеңнің
орталық мәселесі болып табылады.
М. И. Лисина бойынша, ересектің ілгері жүретін
бастамашылдығының механизмі қарым-қатынас формалары
дамуының негізгі механизмі болып табылады. Ересектің ілгері
жүретін бастамашылдығының механизмі қарым-қатынастың
102
⇐ МАЗМҰНЫ