Page 298 - index Bapaeva
P. 298
●● оқушылар сабақта көбірек қанағаттанып, мектепте
өздерін жақсырақ сезінеді;
●● оқушылар арасындағы өзара қарым-қатынас сипаты
өзгереді, т.с.с.
Оқу ынтымақтастығының өзінде екі жағы:
а) бірлескен әрекеттің баланың дамуына, оның оқи білу
іскерлігінің, топ, ұжымның қалыптасуына және ә) бірлескен
іс-әрекетті қалыптастыру мен оның балалардағы жаңа іс-
әрекеттің туындауындағы рөлі көрінеді.
Проблеманың екінші жағы оқу-танымдық, іс-әрекеттің
даму негізі бола тұрса да аз зерттелген. Бірлескен іс-әрекетті
жаңа іс-әрекетті туындатушы тұрғысынан қарастыру субъектіге
емес, сол іс-әрекеттің өзіне әсер етудің алғышарты болады.
П. Ф. Каптеров бойынша – бірлескен іс-әрекет формасы
оқу әрекетіне қажетті көптеген іскерліктерді қалыптастыруға
түрткі болады.
Барлық зерттеушілер, бірлескен топтық ынтымақтастықтың
іс-әрекет нәтижелеріне, оқушының тұлғасына, топтың ұжымдық
деңгейге көтерілуіне күрделі психологиялық механизмдер
арқылы оң әсерлерін айта келіп, рефлекцияның маңыздылығын
көрсетеді, сол арқылы «қатысушының өз әрекетіне және сол
әрекеттің бірлескен іс-әрекет мазмұны мен формасына сәйкес
көзқарастары».
Рефлексияның дамуының, оқушылардың рефлексивті
ойлануының үлкен тәрбиелік, жалпы дамытпалы да мәні бар,
себебі бірлескен әрекетте іс-әрекеттің рефлексивті сәттері және
де бақылау (өзін-өзі бақылау), бағалау (өзін-өзі бағалау) пай-
да болып, дамып отырады. Бірлескен әрекеттің жемісті өтуіне
бірнеше факторлар: тұлғаның белсенділігі, өзін-өзі ұйымдастыру
дағдылары, іскерлік қарым-қатынас және қатысушылардың іс-
әрекетке дайындығының деңгейі әсер етеді.
Сонымен, оқытушы мен студенттің жеке тұлғалық
позицияларының өзгеруіне байланысты ынтымақтастық
формаларының өзгеруі оқу субъектісінің өзін-өзі өзгертуінің
мүмкіндігін тудырады. Ынтымақтастық формалары
оқытуды басқару кибернетикалық модель типінде емес (кейбір
зерттеушілердің образды теңеулері бойынша студент берілген
курспен жүретін рульді басқарушы), басқарудың психологиялық
298
⇐ МАЗМҰНЫ