Page 131 - index
P. 131
тажностью в собственном смысле слова» [64, 4]. Репортаждың
үлгісі:
«Аядай ғана ауыл атақты Ақсу-Жабағылы қорығының
дәл іргесіне орналасыпты. Бұл жерге біз кештетіп келсек те,
қарақұрым халықтың үстінен шықтық. Араларында жастары
да, қарттары да бар.
Оқушылар Шер-ағаң мен қонақтарды сыртта қаз-қатар
болып сапқа тұрып қарсы алды. Қазақы дәстүрге сай дәм-тұз
ұсынып, жыр шашуын шашты.
Бұл қазақ сан құзырдан күйік шеккен,
Қырық ру қырандарды жиып шеттен.
Шер-аға, Сіз ғанасыз бұл қазақта
Жерлестік, жүз дертінен биік кеткен, –
деп басталатын жыр толғауы толастай берген тұста мек-
теп директоры Гүлбибі Ешенқұлова ханым Шер-ағаңа өзінің
атындағы мектеп аты берілген куәлік пен гүл дестелерін
ұсынып, қонақтарды ішке шақырды...». «Егемен Қазақстан»,
4.12.1997ж.
Сұхбат – публицистиканың ақпараттық жанрларының бірі.
Әсіресе, ол – телеэкрандарда ерекше мәнге ие. Сұхбат жанры
негізінен сұрақ-жауапқа құрылатындықтан, кейбір мамандар
оны – түйіскен (контактный), адрестік, программалық және
экрандық деп бөліп жүр [58, 194].
Сұхбаттың – есеп, заметка, репортаждан айырмашылығы –
оның екі адамның әңгімесіне, журналист пен кейіпкердің сұ
рағы мен жауабына құрылатындығы. Сұхбат жүргізушілердің
мамандығына, интеллектуалды-танымдық деңгейіне, алынған
тақырыптың бағытына, сұхбаттың мақсаты мен көлеміне қарай
оның стилистикалық сипаты әртүрлі болады. Соған байла-
нысты сұхбаттың түрлері туралы да түрліше көзқарастарды
кездестіреміз. Проф. Т.Амандосов: «әңгіме, анкета, сұрақ-
жауап, «дөңгелек үстел басындағы әңгіме-сұхбат» деп, ал проф.
Т.Қожакеев: «хабарлама, түсіндірмелі, мазмұндама, суретте-
ме, сын, ресми-сұхбат»,– деп жіктесе, тағы бір белгілі ғалым,
131
⇐ МАЗМҰНЫ