Page 132 - index
P. 132
проф. М.Барманқұлов сұхбат берушінің сипатына қарай бұл
жанрды төрт шағын топқа: сұхбат-пікір, сұхбат-ақпарат, сұхбат-
эмоция, социологиялық сұхбат деп, ал сұхбат алушының си-
патына қарай: тікелей журналистің өзі алатын сұхбат және
оқырман, телекөрермен мен радио тыңдаушы алатын сұхбат
деп екі топқа бөледі. Зерттеуші Қ.Тұрсын публицистиканың ақ
параттық жанрларының көрініс пен оқиғаны хабарлайтын, оған
түсіндірме жасайтын, әрі қоғамдағы өзекті мәселені көтеретін,
табиғаты жағынан деректі, құжатты болып келетін өзіндік си-
паттарымен бірлікте талдамалық қасиеттерін негізге ала оты-
рып, теледидардағы сұхбат жанрының төмендегідей түрлерін
көрсетеді:
«Хабарлама сұхбат. Мұнда мақсат – белгілі бір мәліметтерді
алу («сұхбат-пікір», «сұхбат-факт»); әңгімелесушінің жауаб ы
рес ми мәлімдеме емес, сондықтан әңгіме қарапайым тонға жа
қындау келеді. Ақпараттық-публицистика программа құрам ына
кіреді.
Сұхбат-портретте – мақсат әңгімеге қатысушы тұлғаны бар
лық қырынан жан-жақты ашу. Телевизиялық сұхбаттың ай
рықша түрі. Мұнда айрықша маңыздылық әңгімеге қатысушы
бойындағы әлеуметтік-психологиялық, эмоционалдық характер-
ге беріледі. Кейде экрандық очерктің құрамды бір бөлшегі болып
шығады.
Проблемалық сұхбат (әлде пікірталас). Мәселе мұнда про-
блеманы шешу жолдары әлде түрлі көзқарастарды айқындау
бағытында қойылады.
Сұхбат-анкета – белгілі бір сұрақ төңірегінде түрлі адам
дардың ол жайлы пікірлерін білу. Қатысушының бәріне бір
ғана тектес сұрақ қойылады. Сұхбат-анкета студиядан тыс жер-
де жүргізіледі. Сондықтан репортер адамдармен тез тіл табыса
біліп, алдына қойған мақсатына қалайда жетуге тиісті.
Сұхбат-анкетада таңдалынған қоғамдық пікір объектісі үш
критерийге жауап беруге тиісті: 1) пікірталас түрінде (көт е
рілген проблема жайлы түрлі көзқарастар тоғысады); 2) қо
ғамдық пікір туғызу; 3) көпшіліктің хабардарлық дәрежесінде
болуы.
132
⇐ МАЗМҰНЫ