Page 27 - index
P. 27
Мұнар да, мұнар, мұнар күн
Бұлттан шыққан шұбар күн.
Буыршын мұзға тайған күн,
Бура атанға шөккен күн.
Бұлықсып жүрген ерлерден
Бұрынғы бақыт тайған күн, –
деген өлең жолдарында Махамбет қайталаудың анафора мен
эпифора түрлерін бір-бірімен шебер қиюластырып, айтар ойына
оқырман (тыңдарман) көңілін еріксіз аудартып тұр.
Поэтикалық мәтінде ұқсас дыбыстардың бірдей позицияда
қайталанып берілуі олардың семантизациялануына себепші бола-
ды. Оны фоностилистикада паронимиялық аттракция деп атайды.
Паронимиялық аттракция – дауыссыз дыбыстардың позициялық
қайталануы. Екінші сөзбен айтар болсақ, паронимиялық аттрак-
ция – параллелизмнің фонетикалық деңгейдегі көрінісі.
1.4 Лексикалық синонимдердің
стилистикалық сипаты
Тілдегі синонимдер – сөз қорының асыл қазынасы. Әрбір
тілдің қандай дәрежеде жетілгендігі оның байлығы мен ора
лымындағы синонимдердің молдығы арқылы көрінеді.
Синонимияның сөздің мағыналық қасиетімен байланыс
ты құбылыс екендігі белгілі. Бұл жүйедегі басты объект – сөз
болса, олардың мағыналық теңдігі мен жақындағы мағыналық
сәйкестіктердің бір ұғым төңірегінде ұштасуымен анықталады.
Сондықтан синонимдер, ең алдымен әрбір тілдің дамуы мен
өркендеуіндегі ең маңызды да күрделі құбылыс, әрбір тілдің
дамығандығын, оралымдылығын сипаттайтын лексикалық кате-
гория болып табылады [21, 6].
Стилистика тілдегі сөздердің стильдік-бағалауыштық сапа-
сын жинақтай отырып, олардың мағыналық дамуы мен өзгеруі
негізінде сөздердің функционалды-стилистикалық типтерін
белгілейді, соған орай олардың атқаратын қызметін, қолданылу
өрісі мен экспрессивті-эмоционалды қасиетін анықтайды.
Әсіресе, стилистикада синонимдердің рөлі ерекше екені анық,
27
⇐ МАЗМҰНЫ